torsdag 15 november 2012

Deff

Bild lånad från styrkelabbet.se
 
Har tillägnat kvällen att läsa om deffning (minska fettmassa) och proteinrik mat. Jag vet inte ja... Har aldrig deffat, har alltid velat se deffad ut (vem vill inte det?)... men så är det de där med kronsikt energiunderskott (=hunger). Vet inte om jag fixar det. Det jag kan tänka mej skulle funka är periodisk fasta + LCHF. Det skulle nog vara mitt alternativ isf. Meeen jag klurar än. Att klara chins skulle ju defenitivt gå lättare om man tappade lite hull och 6 packet kommer aldrig synas utan deff, jag överlägger med mej själv just nu.

7 kommentarer:

  1. Vilket hull?! Du ser ju ut som mig ju! Då har jag också hull!:-D

    SvaraRadera
  2. Nej ni har inte "hull" brudar. Men sen kan det ju krävas lite deff för att framhäva rutorna, som definitivt finns därunder på er båda.

    SvaraRadera
  3. Jo det är klart men samtidigt kan jag tänka att hur mycket är det egentligen värt för att få fram ett par rutor? Visst att det är snygg men sen då? Det krävs ganska mycket på en tjej för att få fram rutor och såklart att man skulle vilja ha det, men skulle jag bli lyckligare och mer tillfreds med mig själv? Antagligen inte. Vet inte riktigt vad jag ville få fram med detta men kanske att för mig finns det roligare saker att fokusera och träna till än att få magrutor :-)

    SvaraRadera
  4. Karin, merparten håller säkert med dej! Har dock svårt att släppa tanken att jag skulle vilja testa. Mardrömmen är att sitta som 80åring och ångra att man inte ens försökt något som man skulle velat göra. Har man testat och det inte funka då har man iaf försökt. Hmm jag har som sagt inte bestämt mej än, kommer kanske göra en smygvariant med några dagars periodiks fasta/vecka och se hur långt jag kommer på det. Vi får se, vill inte offra välmnåendet för magrutor. Däremot vet jag att jag skulle bli mer tillfreds med mej själv om jag hade magrutor, frågan är bara om den känslan väger upp jobbet som krävs innan...

    SvaraRadera
  5. Precis. Jag skulle också vilka ha magrutor men jag tror jag tycker om mat alldeles för mycket :-) sen känns det lite meningslöst att satsa på det innan man skaffar barn iaf om man vill ha det inom en inte alltför lång framtid. Men jag ska inte säga något kanske sitter där och deffar till våren det vet man aldrig :-)

    SvaraRadera
  6. Haha det är mitt problem också Karin, alldeles för matglad ;-) Ja vi får väl se till vården om det är magrutor du har eller en kula. Båda är ju väldigt trevligt! :-)

    SvaraRadera