fredag 9 november 2012

Dagens gym

Härligt gympass idag när Enok sov middag. Har hittat mitt koncept för en tid framöver och det känns himla bra. Kommer köra tunga övningar som ställer höga krav på flera muskelgrupper och stärker stora delar av kroppen på en gång. Har inte tid att lalla runt, brutalt effektivt ska det vara. Chinsträningen ger grym träning för hela överkroppen. Knäböj och marklyft ger både ben/rumpa/rygg/mage en rejäl omgång. Smala armhävningar tar inte bara på triceps utan hela rackarns bålen och även rumpa/ben. Längre ner har ni dagens pass, avklarat på 45 min. Nästa gång kanske ni får ett pass i bilder om Britta och jag joinar och går lös med mobilerna ;-)
 
Chinsställningen ser ni allra högst upp i bild,
stepbrädorna nedanför är bara för att inte
behöva hoppa upp






















  • 40 latsdrag (20 framför ansiktet, 20 bakom) som uppvärmning innan chins
  • 20 chins (bara motstånd på vägen ner)
  • 15 st 20 kg knäböj, 10 st á 40,50 och 60 kg.
  • 15 st 20 kg marklyft, 10 st x2 på 40 kg, 3 st på 50 kg
  • 10 st x2 smala armhävningar (har typ klarat mitt ena mål, ska bara vara spikrak i ryggen när jag gör dem, blir lite svank nu på slutet)
  • 50 upphopp på bänk
  • Några plankor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar