onsdag 6 juni 2012

Barfotaintervaller


Helt slut efter 9 intervaller a 30 sek maxfart och 30 sek vila. Blev även plankan 3 x 1 minut. Man vill typ kräkas direkt efter löpningen men sen är man pigg hela kvällen, såå värt det, tar ju bara 10 minuter effektiv tid. Testade även att springa barfota (nja ok, strumpor iaf). Det var väldigt skönt måste jag säga. Kände mej mycket lättare och friare än annars. Brukar känna mej klumpig och få ont på insidan av knäna men inte denna gång.

Published with Blogger-droid v2.0.4

6 kommentarer:

  1. Nästa gång hakar jag på :-) Fast vi kanske ska ta varvet runt fotbollsplanen (400 m) som intervaller då?! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vill jag testa! Undrar hur många varv man pallar och hur lång vila man bör ha? Lär nog inte springa maxfart iaf... snarare 70-80%...

      Radera
  2. 10 varv maxfart med 60 sek ståvila ;-) Det klarar vi!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag gillar att du är optimist Cilla! Efter mina intervaller igår så kan jag tala om att det (iaf för mej) inte finns på kartan! Skulle vara död efter 1 varv, 400m är längre än man tror när man maxar!! :) När ska vi springa? Du ska långlöpa ikväll så imorrn då lr?

      Radera
  3. ;-) hänger du med på långlöp ikväll så javisst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag somnar där jag står snart! :)

      Radera