onsdag 31 oktober 2012

Nya träningsmålen

 
Dagens lunch, varmrökt lax, remouladsås och sallad. Är väldigt mätt just nu. Innan lunch var jag testade olika övningar på gymmet. Jag tror faktiskt axeln kommer hålla, Yes! Jag har därmed två nya träningsmål.
  1. Klara 1 chins
  2. Göra 10 smala armhävningar i rad
Chins har jag alltid velat kunna göra men det krävs en väldig styrka för att klara det, en styrka som jag i nuläget inte har. Överkropp är inte något som prioriterats i min träning, det är så lätt att göra det man är bra på för det är mycket roligare. Men roligast av allt borde ju ändå vara att göra det som man aldrig trott man skulle klara. På Styrkelabbet finns massa bra info om styrketräning, den som är intresserad bör verkligen besöka den sidan. Till en början kommer jag hoppa upp i chinsposition och försöka hålla emot på vägen ner, där börjar jag, sen får vi se hur lång tid det tar tills jag kan dra mej upp själv.

Smala armhävningar (som kräver starka triceps) klarar jag i nuläget 2 stycken (på tårna givetvis). Ska försöka få till 2 pass i veckan med fokus på just dessa två övningar. Någon som vill haka på utmaningen? Man behöver inte träna tillsammans men det är alltid bra med någon som sporrar en.


3 kommentarer:

  1. Du vet hur jag är :-) jag tänder till direkt när jag ser ordet utmaning ;-) Har alltid också velat kunna göra chins, så jag är på!
    Skickar en utmaning till dig också då :-) Halvmaran Gävle i maj -13?!?
    Puss Cilla

    SvaraRadera
  2. Ja det lät ju som en grymt bra idé! Jag är gärna också på :-) Ida, anta Cillas utmaning!! Jag ska ju. Tror jag.

    SvaraRadera
  3. Åh va ni är goa som joinar!!! Halvmaran ska jag klura på, jag har typ bestämt att jag ska göra halvmaran nästa år, frågan är nu mest, maj lr september...!? Känns mer lockande med september eftersom jag kan va ute och kubba i mina "ickevintervänligaskor" då. Att träna nästan enbart på löpband känns så psykiskt nedslående så det tror jag inte kommer gå ;)

    SvaraRadera