torsdag 18 oktober 2012

Wiskeymarinerad vildsvinsburgare

 
Alltså, kom igen. Jag börjar typ dregla när jag ser denna bild bara för jag vet hur sanslöst god den var. Längar redan tills jag får äta resterna imorgon. Måste komma ihåg vad jag stoppade i.
  • 500g vildsvinsfärs
  • ½ finhackad gul lök
  • 2 vitlöksklyftor
  • ½ ask cantadou vitlök och örter
  • 1 msk wiskey
  • 25 g smält smör
  • 1 ägg
  • woshestersauce (stavas?)
  • salt, vitpeppar lite chilipulver
Tillbehör, salladsblad, tomater, hamburgerdressing, smält gräddost på burgaren, egengjord ketchup, gul lök och inlagd gurka (varianten "tunnskivad gurka", överlägset godast).

2 kommentarer:

  1. Den får hon absolut bjuda på! Jag tackar inte nej ;-) Puss/Cilla

    SvaraRadera
  2. Ja detta är definitivt en bjudrätt :) Kanske kommer en inbjudan sen då ;)

    SvaraRadera