måndag 16 juli 2012

Tröttsam sjukvård

Jag är trött på den klassiska sjukvården. Sjukvården som bara ger medicin mot symtom. Skulle önska att man försöker se de underliggande problemen och inte bara lindra symtom. På vårdcentralen kan jag nästan lova att de flesta inte diskuterar kost som en behandlingsmetod för förbättrad hälsa. Ser detta så ofta inom äldrevården och det gör mej ledsen. Alla diabetiker som missköts, som serveras socker dag ut och dag in och blodsockrena åker bergochdalbana och insulin hit och dit. Som sköterska på natten har man lite inflytande på sådant och det skulle jag önska att jag hade mera ibland. Min farmor var en av de som led av detta och jag önskar att fler skulle slippa. Varför ska sånna här kostskiften ta så nedrans lång tid. Kanske dax att ifrågasätta vart livsmedelverket får sin sponsring ifrån och börja bombardera dem med klagomålsmejl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar