onsdag 30 januari 2013

Jobbursäkter och sockerleverans

Ursäkta frånvaron men det är mycket annat som tar min tid och energi just nu. Bättring kommer. Senaste tiden har bland annat bjudit på jobbverkligheten som är i antågande. Ska ju byta jobb nu när jag avslutar föräldraledigheten och på söndag kickar det igång men vakennätter på vårdavdelning i Östhammar (närvårdsenheten). Ska bli riktigt kul faktiskt! Samtidigt ska Enok börja inskolning hos dagmamma så det är ganska stora rutinförändringar i hushållet just nu så det kommer kanske ta lite tid att ställa om och få allt att funka. Ha tålamod mina vänner.

Nått helt annat som damp ner i postlådan häromdagen va informationen om den "nya godisbilen" som kommer att börja rulla här i bygden. Vad ska man säga? Nu behöver du inte ens ta dej till affären för att handla ditt socker. Jaja, det kommer säkert bli en hit för det är ju långt ifrån alla som valt lågkolhydratsvägen. Man får dock inte glömma att det faktiskt finns riktigt bra "hemkörningsbilar" också. Bland annat "Hemfisk" och "Äggkungen". Tror jag ska återuppta mitt ägghandlande från äggkungen. De har riktigt fina ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar