onsdag 2 maj 2012

Fit test

Igår startade BodyRock en ny 30 dagars utmaning vilket startas med ett test för att få ett utgångsvärde som sedan givetvis görs om igen om 30 dagar. Perfekt för mej som tänker sätta igång på allvar nu med träningen. Eftersom jag inte tränat ordentligt på 15 månader startade jag med nybörjarutmaningen. Känns bra, syrran är med på tåget också, det är alltid roligare att ha en kompanjon! :)

Kommer posta mina siffror här och det är för min egen skull så jag kan bläddra tillbaka och se en (förhoppningsvis) förbättring.

Benböj: 28, 29, 31
Armhävningar: 24, 21, 17
Dips: 18, 23, 25
Plankan: 50 sek på tå, 30 sek tå/20 sek knä, 35 sek tå/15 sek knä

Man gör max antal reps på 50 sek med endast 10 sek vila mellan övningarna. Allt är klart på 12 min och då är man trött!

Körde även ett flow/yoga test... Shit i gatan vad stel jag är! Det ska bli kul och se ifall det blir någon förändring på 1 månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar