söndag 31 mars 2013

Awakening

Plötsligt händer det. Nej ok, vågar inte ropa hej riktigt än men igår (trots kass sömn pga sjuk son) så kände jag mej som Ida Pettersson igen, som mej själv och inte den griniga zombien som intagit min kropp de senaste månaderna. Dagen idag har känts likadan. Har inte sovit middag på 3 dagar, kors i taket och idag har jag dessutom kört ett lätt träningspass här hemma. Känns lite som jag har vaknat upp ur dvalan. Dessutom börjar smaklökarna återgå till sitt vanliga jag, kaffe är återigen gott och likaså finncrisp med smör. Har även insett att senaste månadernas matfrossa och uteblien träning satt sina spår... tack o lov så är vågen ur funktion annars hade jag nog gråtit om jag ställt mej på den. Då var det så att jag bestämt mej. Påskgodiset är uppätet och LCHF (liberal variant med lite potatis osv) is back. Nu börjar några dagars sockeravtändning (ser inte fram emot!) och dessutom återgång till gamla jobbet. Kommer bli spännande dagar...
 

 
 
Enok min lilla pärla har fortfarande feber som kommer och går. Har inte haft feber på hela dagen idag men nu på kvällen innan läggdax så va den tillbaka. 5:e dygnet med feber. Samtal till Östhammarsjouren imorrn kanske... Han mår ju ändå rätt bra. Märkligt.


3 kommentarer:

  1. Hurra hon är tillbaka!!:-) inte för att jag på något vis har märkt av något negativt men jag vet ju att du mått skit... så hurra för uppvaknandet ur dvalan :-D life is back on track.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du känner dig bättre :)
    När vi var sjuka så hade båda barnen oxå en sån där feber, feberfria något dygn o s hög feber igen... Så tyvärr är det nog något som går :( Krya krya! Kramar //Ida

    SvaraRadera