lördag 16 mars 2013

Change has come

Så va det dags. Det är nu inte längre en hemlighet. Årets start gick från "being fit and healthy mode" till "survival mode" väldigt snabbt. De som har sett mej på sistone har nog fattat grejen. Jag är gravid. 3 ska bli 4 i mitten på september. Har mått så vansinnigt dåligt denna gång, mycket värre än förra. "Det kommer bli bättre denna gång när jag äter LCHF" tänkte jag... jo tjena... Det mesta som jag i vanliga fall älskar i matväg har jag knappt velat tänka på för det har kvalt mej. Matintaget har vart i princip allt annat än LCHF och träningen näst intill obefintlig, därav de glesa inläggen. Tycker inte bullar, godis, snacks, pasta, potatis, bröd, glass etc hör hemma på min blogg riktigt. Det va ju det bloggen skulle hjälpa mej att komma ifrån.

Min tröst är att jag vet att jag kan rätta till det hela när jag mår bättre och definitivt när bebis väl är ute. Såå, nu tänker jag såhär, bloggen kommer nu få inriktningen "fit for pregnancy". Jag behöver en morot för att försöka inte spåra ur allt för mycket. Behöver verkligen en morot för att underhållsträna för det tycker jag är sjukligt tråkigt, men väldigt nödvändigt. Stärka rygg och axlar framför allt. Träningen hoppas jag kunna återuppta ganska snart. Har sedan början av januari sovit middag mellan 1-2h/dag för jag har vart så galet trött. Tycker mej kunna ana att jag är lite piggare nuförtiden. Regeln är dock att om jag känner att jag behöver vila, då vilar jag, inget mer med det. Sen har ju hela familjen just nu åkt på en dunderförkylning så för stunden är träning högst inaktuellt.

Här väntas Enok och tidsmässigt skiljer det ca 3 veckor från dagsläget.
Magen är större denna gång!

3 kommentarer:

  1. Så himla glad för Er skull ❤ och jag ska nog vara på dig med underhållsträning ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tjohoo så himla kul ♥ klokt med nytt tema för att ha en morot. Du mår säkert bättre snart gumman! Stor kram

    SvaraRadera
  3. Bra Cilla, fram med storpiskan! ;)
    Britta, värsta illamåendet är över nu vågar jag nog påstå "peppar peppar"...

    SvaraRadera