onsdag 19 juni 2013

ICA Gimo

För ett antal månader sedan så bytte våran ICA affär ägare (enda mataffären på orten...). Jag har än så länge velat säga varken om det vart flipp eller flopp men i nuläget så lutar det tyvärr mer åt flopphållet. Den grillade kycklingen som grillades i affären är borttagen och utbytt mot en massproducerad variant som ser helt misshandlad ut och inte är något vidare god. Tillkommit har en salladsbar. Den är ok men inte så mycket mer. Tex sist vi skulle handla av den så fanns det 5 olika sorters pasta och ingen kyckling eller kött bortsett från en icke så aptitretande skinka. Inte direkt i LCHF fördel alltså, fast det går väl hem hos många samt att det är billigt med pasta så jag kan ju se motiveringen. MEN! Det jag känner mej nästan mest besviken över att det lokalproducerade köttsortimentet är borttaget. Jag saknar Lövsta Köttprodukter och jag fullkomligen vägrar köpa ICA basics produkter. När jag va i Östhammar sist gick jag in på ICA och handlade på mej en massa bra kött. Bland annat Lövsta Kötts pepparbiffar (färdigskurna biffskivor rullade i peppar. Jävlar va gott det va med färskpotatis och egengjord grönpepparsås till dessa biffar. Där och då kände jag att ICA Gimo gått åt det sämre hållet.

2 kommentarer:

  1. Håller fullkomligt med dig. Känns jättetråkigt att dom väljer att ta in nästan bara ica basic produkter. Känns sur att behöva åka iväg och handla (skulle helst vilja gynna affären på orten) men vad gör man när dom har så dåligt sortiment?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju bara hoppas att det blir bättre... själv är jag jättedålig på att säga till om såna saker men kanske måste börja med det. Finns det efterfrågan så kanske de tar in det igen. Sen stör jag mej på de bara tar in ICAs egna majskrokar (vill ha de utan tillsatt solrosolja), dessutom är de inte ens krokar utan snarare pinnar... haha nu ska jag ge mej innan jag gräver ner mej i bitterheten allt för mycket ;)

      Radera