onsdag 24 april 2013

Ultraljudet

Här är han. Nu har jag berättat för mamma så nu vet alla, det är en liten son vi väntar :) Allt såg bra ut på UL så nu hoppas vi att resterande tid av graviditeten också fortlöper utan större komplikationer. Jakten på namn har börjat och jäklar va svårt det är. Tjejnamn har jag en uppsjö av men inte killnamn och nu måste det ju dessutom passa ihop med Enoks namn. Förberedande tankar på förlossning har redan satt igång. Förra svängen var en ganska dålig upplevelse med en rad komplikationer (fast som ändå slutade med en välmående Enok trots att han kom 1 månad för tidigt). Alla mentala tips för att hantera smärtan är varmt välkomna! Funderar på att göra en pepp-spotify-lista som får gå på repeat under denna förlossning så man har nått trevligt att lyssna på och inte bara sitt eget jämmer. Nåja, förhoppningen är att det iaf går fortare denna gång och då är det nog lättare att härda ut. Hade värkar i 22h förra gången varav ca 13-16 h med 1½ min mellan värkarna... det va inte kul och jag förstår varför de jämför förlossning med att springa Marathon.
 

4 kommentarer:

  1. Men då så, klarar du ju ett Marathon galant ;-) Hehe!
    Nej då, hoppas verkligen det går fortare och smidigare denna gång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klarar det precis med nöd och näppe snarare Cilla ;)

      Radera
  2. Namn ja, inte lätt det där. Efter Enok är jag så himla nyfiken på vad ni ska hitta på nu :-)
    Usch börja tänka på förlossningen. .. Den förtränger jag rätt bra än så länge kan jag säga. Men en musiklista vaju en kul idé:-) hoppas som Cilla att du får en mycket bättre förlossning denna gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få låna en bok av mej Britta, tänkte försöka komma ihåg att ta med den imorrn. Haha ja det va inte nån som hade tippat på att Enok skulle heta just Enok tror jag ;)

      Radera