tisdag 18 december 2012

Julens sötsaker

Förrut gjorde jag alltid Minst(!) lussbullar, pepparkakor, knäck och rocky road till jul. Inget sånt har bakats i år. Det finns inget sug efter det och det är tro det eller ej, men det är skönt! Att göra dessa saker har ofta inneburit en herrans massa stress som jag gärna klarar mej utan, bara för att man "ska" göra detta till jul. Däremot känner jag att om jag verkligen skulle vilja så skulle jag baka loss till julen för jul är ändå jul men i nuläget finns inget sug så då får det gärna va. Här följer två exempel på bakning för typ 3 år sen.
Lussebutterkaka

Knäck, rocky road
Ska dock tilläggas att jag inte är en strikt LCHFare just nu då det slinkit ner både "ett par" pepparkakor, nån lussebulle och en och annan glögg! Är det nån gång om året man får fuska är det nu, tycker jag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar