måndag 15 juli 2013

God fisk x2

Har haft så många underbara dagar på senaste tiden, massa god mat och underbart sällskap och mer kommer det bli, fab! Tänkte dela med mej av två fiskrätter jag lagat på senare tid, de vart kalasbra båda två. Tänker inte gå in på proportioner för det vet jag faktiskt inte i och med att jag är "Miss höfta ministern". Ena är iaf bakad potatis med tonfiskröra. Basen i röran är som vanligt ca 50% creme fraiche och 50% majjo, ev lite mer cf än majjo. Lägg sedan till tonfisk, salladslök, äpple, gurka, chili, persilja, örtsalt och vitpeppar och du har en hit.
 
Andra tipset på kul fisk är att göra foliepaket. Basen är nästan färdigkokt potatis och torsk och sen kan man ha i va fanken man vill och tycker om. Bara man inte snålar med kryddor och smör så går det knappt att misslyckas. Jag hade bla i lättstekt bacon + fettet från pannan, chili, tomat, persilja, gräslök, citron, purjolök och mycket salt och peppar. En skvätt vin hade säkert suttit fint det med men jag råder lite brist på den råvaran för tillfället. Det har ju vart roligare att gå på bolaget än i dessa tider om vi säger så ;-)
 

Min skrutt som inte är så liten längre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar